У категорії матеріалів: 15
Показано матеріалів: 1-15


Вихованці табору відвідали міський парк "Казка", де із задоволенням відпочили, отримали гарні емоції на атракціонах, поділилися враженнями один з одним. Крім того було здійснено пішохідну міні-екскурсію містом, зокрема його Соборною вулицею.

   

З досвіду роботи керівника гуртка туристсько-краєзнавчого напряму | Переглядів: 306 | Завантажень: 0 | Додав: Євгешка | Дата: 23.06.2017 | Коментарі (0)

Під час робочого дня було проведено виховний захід до Дня захисту дітей у формі змагань «Старти дитинства» та квест-орієнтування «Туристичний арт-квест». Вихованці мали можливість продемонструвати свої знання зі спортивного орієнтування й туристичні навички, а також загальну фізичну підготовку.

 

 

 


Швидкий розвиток науково-технічного прогресу у світі впливає на усі сторони життя сучасної людини. Позашкілля теж не стоїть осторонь від сучасних тенденцій сьогодення. Його основні завдання визначаються у підготовці і розвитку всесторонньо розвинутої особистості, яка чітко орієнтується в досягненнях суспільства, володіє усіма необхідними навичками і знаннями, психологічно підготовлена до дорослого життя.

Сучасний вихованець живе у світі електронної культури. Щоб керівник гуртка спілкувався з ним однією мовою, необхідно володіти сучасними методиками та новими освітніми технологіями.

Оновлення Державного стандарту вимагає і від педагогів переходу на новий рівень роботи з гуртківцями. Керівник гуртка є першою ланкою у запровадженні нововведень, саме він готує підґрунтя для успішного навчання вихованців у позашкіллі. Сучасне позашкілля ставить перед педагогами нові завдання – втілювати в освітній процес таку модель навчання і виховання, яка б сприяла розвитку інноваційної всебічно розвинутої особистості. Сьогодні освіта потребує педагога з сучасними поглядами і уміннями, кваліфікованого, творчого, інформаційно-грамотного, який здатен ефективно і доцільно застосовувати інформаційні і комунікативні технології у своїй професійній діяльності, володіє новітніми методиками використання електронних освітніх ресурсів.

Підготувала Великодна Євгенія Михайлівна, керівник фізкультурно-спортивного гуртка БДЮ Сумської районної ради на базі Садівської ЗОШ І-ІІІ ступенів


Навчально-виховний процес у позашкільних закладах відрізняється від шкільного: метою, змістом, формами, використанням нестандартних методів і прийомів роботи, атмосферою доброзичливості і можливістю самостійного вибору дитиною напрямів діяльності.

Заняття в гуртку – та навчальна ситуація, той «сценічний» майданчик», де не тільки викладаються знання, а й розкриваються, формуються та реалізуються особистісні особливості вихованців.

Враховуючи специфіку роботи у фізкультурно-спортивних гуртках кожен керівник вишукує, випробує власні знахідки, що відповідають його напряму роботи, його вихованцям.

Однак, є загальні вимоги до організації і проведення занять, яких потрібно дотримуватися.

У БДЮ на різних методичних зібраннях багато уваги приділялося питанням підготовки та проведення заняття в гуртках. Безумовно, є позитивні результати, багато педагогів використали рекомендований матеріал при проведенні взаємовідвідування та відкритих занять.

 

Підготував Гомоля Дмитро Олександрович, керівник фізкультурно-спортивного гуртка БДЮ Сумської районної ради на базі Бездрицької ЗОШ І-ІІІ ступенів


Позашкільний навчальний заклад сьогодні – це широкодоступний заклад освіти, який спрямовує вихованців на здобуття знань, умінь і навичок за інтересами, а також забезпечує потреби особистості у творчій самореалізації та організації змістовного дозвілля. Позашкільна освіта та виховання - процес безперервний. Він не має фіксованих термінів завершення і послідовно переходить із однієї стадії в другу (початковий, основний, вищий рівні навчання) від створення умов, сприятливих для творчої діяльності дітей та підлітків, до забезпечення їх співробітництва у творчому процесі та самостійній творчості, яка і формує потребу особистості у подальшому творчому сприйнятті світу. Системою позашкільної освіти в Україні зроблено “відкриття вільного часу ” як важливого освітнього ресурсу. Особливістю позашкільної освіти є те, що вона орієнтована на запити сімей, дітей і молоді, соціуму, суспільства в цілому.

На сьогодні позашкільна освіта є невід’ємною частиною системи освіти і визнається як владою, так і громадськістю як необхідна складова розвитку особистості дитини, її громадянського становлення і професійного вибору. Мета діяльності позашкільних навчальних закладів – розвиток творчого потенціалу дитини, розкриття здібностей, залучення до світу мистецтва, спорту, науки, техніки. 

Підготував Лазаренко Олександр Олексійович, керівник фізкультурно-спортивного гуртка БДЮ Сумської районної ради на базі Червоненської ЗОШ І-ІІІ ступенів


Прискорення науково-технічного прогресу, засноване на впровадженні у виробництво гнучких автоматизованих систем, мікропроцесорних засобів і пристроїв програмного управління, роботів і обробних центрів, поставило перед сучасною педагогічною наукою важливе завдання – виховати та підготувати підростаюче покоління, здатне активно включитися в якісно новий етап розвитку сучасного суспільства, повязаний з інформатизацією.

Рішення вищезгаданого завдання – виконання соціального замовлення суспільства – докорінно залежить як від технічної оснащеності навчальних закладів електронно-обчислювальною технікою з відповідним периферійним обладнанням, навчальним, демонстраційним обладнанням, що функціонує на базі засобів нових інформаційних технологій, так і від готовності учнів до сприйняття постійно зростаючого потоку інформації, у тому числі і навчальної.

Розвиток інформаційних технологій, повсюдне використання інформаційних ресурсів, що є продуктом інтелектуальної діяльності найбільш кваліфікованої частини працездатного населення суспільства, визначає необхідність підготовки в підростаючому поколінні творчо активного резерву. З цієї причини стає актуальною розробка певних методичних підходів до використання засобів нових інформаційних технологій для реалізації ідей розвиваючого навчання, розвитку особистості учня. Зокрема, для розвитку творчого потенціалу індивіда, формування в учня вміння здійснювати прогнозування результатів своєї діяльності, розробляти стратегію пошуку шляхів і методів вирішення завдань – як навчальних, так і практичних.

Не менш важливе завдання – забезпечення психолого-педагогічними та методичними розробками, спрямованими на виявлення оптимальних умов використання засобів нових інформаційних технологій з метою інтенсифікації навчального процесу, підвищення його ефективності і якості.

Актуальність вищезгаданого визначається не тільки соціальним замовленням, а й потребами індивіда до самовизначення й самовираження в умовах сучасного суспільства стану інформатизації.

Підготували Куценко Роман Леонідович, керівник фізкультурно-спортивного гуртка БДЮ Сумської районної ради на базі Северинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Мінак Руслан Володимирович, керівник фізкультурно-спортивного гуртка БДЮ Сумської районної ради на базі Новосуханівської ЗОШ І-ІІІ ступенів


Інтерактивна освіта – це процес обміну діяльності між педагогом і вихованцем, обумовленість діяльності гуртківців діяльністю керівника і навпаки.

Особливістю інтерактивного навчання у позашкільному навчальному закладі є підготовка молодої людини до життя і громадянської активності в суспільстві і демократичній правовій державі на заняттях з будь-якої дисципліни позашкільної програми. Це вимагає активізації навчальних можливостей вихованців замість переказування абстрактної «готової» інформації, відірваної від їхнього життя і суспільного досвіду. Заняття також повинні надати гуртківцям основні пізнавальні та громадянські вміння, а також навики і зразки поведінки, розвивати критичне мислення, самостійність, креативність, організаторські та комунікативні здібності, підвищувати успішність.

Упровадження інтерактивних форм і методів навчання та виховання в сучасну позашкільну освіту є ознакою сьогодення, одним з напрямків модернізації вітчизняної освіти та необхідною умовою забезпечення її потреб.

Котькало Олексій Володимирович, керівник фізкультурно-спортивного гуртка БДЮ Сумської районної ради

на базі Великочернеччинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів Сумської районної ради Сумської області


Передовий досвід не має термінів служби: він зберігає значимість, поки корисний. Досвідом треба вміти розпорядитися. Його можна омертвити, ігнорувати, однак можна і змусити працювати, розвиватися, збагачувати практику.

 

Реформування сучасної освіти та виховання багато в чому залежить від професіоналізму фахівців, що працюють у даній системі. Демократизація навчального закладу розкриває потенційні можливості кожного педагогічного , заохочує ініціативу.

Під поняттям "передовий досвід" треба розуміти нові чи поліпшені прийоми і методи роботи, форми діяльності, прогресивні нововведення, раціоналізаторські ініціативи, що дають високий результат і відповідають сучасним вимогам, спрямовані на удосконалювання навчально-виховного процесу.          


Звичайні люди клопочуться тільки про те,

щоб скоротати час, а хто має який-небудь талант, -

щоб скористатися часом.

А. Шопенгауер

У сучасному світі актуальною проблемою суспільства є збереження інтелектуальної еліти країни. Тому освіта ХХІ століття – це освіта для людини-дослідника, здатної до творчо-креативного мислення, самостійного пошуку шляхів вирішення актуальних проблем.

Відтак, становлення справжньої особистості передбачає формування свідомості, наукового світогляду та високого рівня особистої культури. У наш час суспільству потрібна, насамперед, людина-професіонал своєї справи, спроможна самовдосконалюватися, орієнтована на творчість. Це має бути особистість, якій притаманні нове мислення, демократичний стиль діяльності, високий рівень самосвідомості та культури. Вона повинна розуміти не тільки перспективність і корисність своєї діяльності, але й прогнозувати кінцевий результат виконання своїх функціональних обов’язків. На нашу думку, основою формування такої особистості може бути саме обдарованість. 

Є.С. Котькало, методист БДЮ Сумської районної ради


Котькало Олексій Володимирович, керівник фізкультурно-спортивного гуртка зі спортивного орієнтування «Азимут» Сумського районного Будинку дітей та юнацтва Сумської районної ради Сумської обл., учитель фізичної культури Великочернеччинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів Сумської районної ради Сумської обл.

Науково-методична проблема: Інтеграція спортивного туризму та краєзнавства з метою формування інтелектуально-загартованої особистості вихованця.

Опис досвіду роботи:

Тема: Взаємозв’язок змісту гурткової роботи зі спортивного туризму та краєзнавства як засіб формування основних компетентностей сучасного вихованця позашкілля.

Мета: забезпечити формування навчально-виховного простору для становлення компетентної особистості вихованця в умовах тісної інтеграції спортивного туризму та краєзнавства.

На сьогоднішній день, в умовах державного і духовного відродження України, пріоритетна роль належить розвитку національної системи освіти і виховання, яка має забезпечити вихід незалежної української держави на світовий рівень.

Знання людиною свого родоводу, історії своєї батьківщини – це той компонент цивілізації, який і робить людину власне людиною. Тому саме краєзнавству в наш час належить важлива роль у вихованні учнів. Краєзнавство всебічно розвиває учнів, прищеплює їм уміння дивитися на світ очима дослідника. У процесі краєзнавчих спостережень відбувається активне засвоєння учнями навчального матеріалу і набуття навичок, необхідних у житті. Активна участь вихованців у краєзнавчій роботі сприяє їх громадському і духовному розвитку, формуванню інтелектуального потенціалу України. З приводу цього зростає роль краєзнавства в сучасному житті.


Котькало Євгенія Сергіївна, методист Сумського районного Будинку дітей та юнацтва Сумської районної ради Сумської обл., учитель біології та основ екології Великочернеччинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів Сумської районної ради Сумської області

Науково-методична проблема: Реалізація програми національно-патріотичного виховання в умовах роботи спортивно-туристських гуртків сучасного позашкілля.

Опис досвіду роботи:

       В умовах розвитку сучасного українського суспільства особливо важливим є питання навчання та виховання підростаючого покоління. Відтак, основними завданнями галузі освіти є формування адекватної особистості, гідної бути національно свідомим громадянином суверенної держави.

         Національно-патріотичне виховання систематично здійснюється під час організації та проведення занять гуртків фізкультурно-спортивного напрямку. Слід зазначити, що навіть сама програма даного профілю передбачає краєзнавчу діяльність вихованців у рамках географічного, геологічного, археологічного, етнографічного, історичного, літературного краєзнавства. Так, дослідницька робота в кожному з цих розділів забезпечує вихованців ґрунтовними знаннями про особливості рідного краю, його природний потенціал, рекреаційні можливості, культурну спадщину. Вихованці набувають навичок безпосереднього контакту з довкіллям, пам’ятками архітектури, національно-заповідними об’єктами, що сприяє їх загальному інтелектуальному розвитку, розширює кругозір, формує активну громадську позицію.


В умовах розвитку сучасного українського суспільства особливо важливим є питання навчання та виховання підростаючого покоління. Відтак, основними завданнями галузі освіти є формування адекватної особистості, гідної бути національно свідомим громадянином суверенної держави.

         Пріоритетним напрямком державної політики в галузі освіти, як зазначено в Національній доктрині розвитку освіти, є створення умов для всебічного розвитку школярів як особистостей, розвитку їхніх талантів. Обдарована людина може дати державі й людству в цілому значно більше, ніж людина з посередніми здібностями. Тому суспільство зрозуміло й усвідомило те, наскільки важливо виявити обдарованих дітей на ранньому етапі їхнього розвитку, забезпечити їм повноцінне навчання, виховання, самовдосконалення, а головне – сформувати національно свідомого, справжнього патріота.

Становлення української державності, побудова громадянського суспільства, інтеграція України у світове та європейське співтовариство передбачають орієнтацію на Людину, її духовну культуру й визначають основні напрями виховної роботи з молоддю та модернізації навчально-виховного процесу.

Ідеалом виховання виступає різнобічно та гармонійно розвинений національно свідомий, високоосвічений, життєво компетентний громадянин, здатний до саморозвитку та самовдосконалення.

Головною домінантою національно-патріотичного виховання молоді є формування в особистості ціннісного ставлення до навколишньої дійсності та самої себе, активної за формою та моральної, за змістом, життєвої позиції.

Отже, на сьогоднішній день питання реалізації національно-патріотичного виховання набуває неабиякої гостроти та актуальності. Народна мудрість говорить: «Перед минулим – зніміть капелюхи, перед майбутнім – засукайте рукава». ХХІ століття української історії вимагає відродження і розвитку української національної системи освіти та виховання. Підростаючому поколінню треба не тільки опанувати систему наукових знань, а й оволодіти національною культурою, духовністю, ознайомитися з етнографічною самобутністю рідного народу.

Котькало Є.С., учитель біології та основ екології Великочернеччинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів, методист Сумського районного БДЮ Сумської районної ради


На сучасному етапі процесу оновлення змісту освіти постає проблема розробки та впровадженням у педагогічну практику ефективних технологій розвитку інтелектуальних і творчих здібностей особистості, формування її пізнавальної та творчої активності. Цього вимагають швидкі темпи розвитку суспільства, які спостерігаються в останні роки, необхідність пошуку шляхів виходу нашої економіки з занепаду, впровадження нових сучасних технологій у навчально-виховний процес.

Розвиток сучасного суспільства потребує формування всебічно розвиненої, конкурентоздатної та проєвропейської особистості, а отже, особливої актуальності набуває інтеграція загальної та позашкільної освіти.

Такий тісний контакт загальноосвітніх та позашкільних закладів передбачає об’єднання суб’єктів діяльності: дітей, їхніх батьків і педагогів; об’єднання на рівні навчальних планів і освітніх програм; створення єдиного виховного простору для творчого розвитку дітей та учнівської молоді.

Такі науковці, як О. Биковська, В. Вербицький, В. Кремень, Г. Пустовіт та інші, наголошують на тому, що освіта дітей та учнівської молоді буде якісною та результативною за умови об’єднання ресурсів школи, батьків і позашкільних закладів.

Важливо, що єдина «виховна траєкторія» об’єднує школу, батьків і позашкільний навчальний заклад (ПНЗ), тому байдужість хоча б однієї зі сторін негативно позначається на функціонуванні складових педагогічного трикутника «батьки-дитина-педагоги», гальмуючи належний розвиток і формування зростаючої особистості.

Сьогодні позашкільний навчальний заклад – це своєрідна відкрита соціально-педагогічна система, спрямована на виховання дитини як суб’єкта власного життя й успіху, на оволодіння вихованцем ключовими компетенціями. Але позашкілля не може у повній мірі виконати поставлені перед ним завдання, якщо не зорієнтує свою діяльність на урізноманітнення форми взаємодії зі школами. 

керівник фізкультурно-спортивного гуртка Сумського районного БДЮ

Сумської районної ради, учитель фізичної культури

Северинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.

Куценко Роман Леонідович


Фізкультурно-спортивний або спортивний напрям забезпечує розвиток фізичних здібностей вихованців, необхідні умови для повноцінного оздоровлення, загартування, змістового відпочинку і дозвілля, занять фізичною культурою, спортивним туризмом і спортивним орієнтуванням, набуття навичок здорового способу життя.


План вивчення передового педагогічного досвіду керівника спортивно-туристських гуртків «Юний турист», «Туристичне багатоборство», «Спортивний туризм» Сумського районного Будинку дітей та юнацтва Сумської районної ради Сумської області Лазаренка Олександра Олексійовича, яка працює на базі Червоненської ЗОШ І-ІІІ ст. на 2015-2016 н.р.