Вимоги щодо підготовки статей
для фахових видань, збірників матеріалів з досвіду роботи педагогів
Підготовка та публікація статей з досвіду роботи є важливою складовою професійної діяльності педагогів позашкільних навчальних закладів. Мета їхньої підготовки може бути різною. Це і висвітлення подій, і розповіді про діяльність закладу або його структурних підрозділів, і висвітлення досвіду або результатів науково-педагогічного дослідження. Саме тому вимоги до складання текстів статей є дещо різними.
Загально-методичними вимогами є:
-
обсяг – 4–7 сторінок формату А–4;
-
наявність друкованого та електронного варіантів;
-
шрифт Times New Roman, шрифт – 14, міжрядковий інтервал – 1,5;
-
розмір аркушів – А–4; поля – верхнє і нижнє – 2, ліве – 2,5, праве – 1,5;
-
грамотність і культура мовлення;
-
таблиці: із заголовком; шрифт – 12; обов’язковими є посилання на них у тексті.
Структурні елементи статей:
а) стаття інформаційного спрямування (для обласних фахових видань):
-
назва статті; прізвище, ім’я, по батькові автора; його посада; повна назва закладу;
-
загальні відомості про заклад, творче об’єднання, захід, подію;
-
викладення сутності роботи за темою статті;
-
визначення проблем і шляхів їх вирішення;
-
висновки; окреслення перспектив діяльності.
б) стаття – опис досвіду з проблеми (для фахових видань):
-
назва статті; прізвище, ім’я, по батькові автора; його посада; повна назва закладу;
-
обґрунтування актуальності проблеми;
-
висвітлення сутності проблеми, наявного досвіду в Україні, області;
-
ступінь розроблення проблеми в сучасній психолого-педагогічній науці;
-
висвітлення власної роботи за означеною проблемою (важливо показати наявність системи в роботі); роботи щодо узагальнення матеріалів досвіду;
-
робота щодо висвітлення досвіду (під час засідань методичних об’єднань; публікації у фахових виданнях; розроблення авторських посібників, збірників тощо);
-
перспективи подальшої роботи щодо розроблення проблеми;
-
виокремлення проблем, що потребують співпраці педагогів та науковців (обговорення під час науково-практичних конференцій, семінарів; практичної взаємодії);
-
пропозиції щодо спільної ро
-
боти педагогів-позашкільників (у форматі роботи обласних методичних об’єднань);
-
список першоджерел, складений за сучасними бібліографічними вимогами.
в) стаття про результати науково-педагогічного дослідження (для збірників статей науково-практичних конференцій, фахових видань):
-
назва статті; прізвище, ім’я, по батькові автора; його посада; повна назва закладу;
-
анотація статті;
-
обґрунтування актуальності науково-педагогічної проблеми;
-
теоретична та методологічна основа проведеного дослідження;
-
визначення мети, завдань, об’єкт та предмет дослідження;
-
формулювання робочої гіпотези;
-
викладення сутності теоретичної та практичної роботи з виокремленням етапів;
-
теоретичне значення, практична значущість проведеного дослідження;
-
висновки;
-
список джерел, складений за сучасними бібліографічними вимогами.
|