Інтерактивні технології навчання та їх впровадження на заняттях гуртка
[ Викачати з сервера (25.9 Kb) ]19.08.2016, 02:10

Нові цивілізаційні виклики, неминучі та швидкі зміни, які відбуваються в сучасному суспільстві, закономірно висувають підвищенні вимоги до особистості. Очевидним є те, що майбутнє залежить не тільки від того, чи зможе вона стати суб’єктом і творцем свого життя і суспільства.

Позашкілля є не тільки джерелом знань, а й обов’язковим етапом розвитку творчої особистості. Освіта, як визначено в Законі України «Про позашкільну освіту», – це сукупність знань, умінь та навичок, що отримують вихованці, учні і слухачі, в позашкільних навчальних закладах, у час, вільний від навчання в загальноосвітніх та інших навчальних закладах. Тому докорінні зміни, що відбуваються сьогодні в освіті, пов’язані з переусвідомленням мети, яка передусім скерована на формування та розвиток творчих здібностей вихованців, підтримку здібних, обдарованих, талановитих гуртківців, які передбачають сформованість ключових компетентностей, що дозволяють легко адаптуватися до соціального середовища і гармонійно його розвивати.

Суть інтерактивної освіти полягає в діалогових формах процесу пізнання, орієнтації на мобілізацію пізнавальних сил і прагнень учнів, на посилення мотивації до навчання, на пробудження самостійного інтересу до пізнання, становлення власних засобів діяльності, у розвитку вмінь концентруватися на творчому процесі й отримувати від нього задоволення. 

Інтерактивна освіта – це процес обміну діяльності між педагогом і вихованцем, обумовленість діяльності гуртківців діяльністю керівника і навпаки.

Особливістю інтерактивного навчання у позашкільному навчальному закладі є підготовка молодої людини до життя і громадянської активності в суспільстві і демократичній правовій державі на заняттях з будь-якої дисципліни позашкільної програми. Це вимагає активізації навчальних можливостей вихованців замість переказування абстрактної «готової» інформації, відірваної від їхнього життя і суспільного досвіду. Заняття також повинні надати гуртківцям основні пізнавальні та громадянські вміння, а також навики і зразки поведінки, розвивати критичне мислення, самостійність, креативність, організаторські та комунікативні здібності, підвищувати успішність.

Упровадження інтерактивних форм і методів навчання та виховання в сучасну позашкільну освіту є ознакою сьогодення, одним з напрямків модернізації вітчизняної освіти та необхідною умовою забезпечення її потреб.

Котькало Олексій Володимирович, керівник фізкультурно-спортивного гуртка БДЮ Сумської районної ради

на базі Великочернеччинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів Сумської районної ради Сумської області

Категорія: З досвіду роботи керівника гуртка туристсько-краєзнавчого напряму | Додав: Євгешка
Переглядів: 740 | Завантажень: 27 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar