Хореографічне мистецтво в естетичному вихованні та творчому розвитку дитини
[ Викачати з сервера (34.5 Kb) ]11.02.2016, 01:14

Навчально-виховний процес у хореографії будується на активній взаємодії педагога з діть­ми. Яким би незначним не був результат, керівник гуртка повинен підтримувати зу­силля дітей, стимулювати їх. Перед вихованцями ставиться ясна і доступна мета. Зацікавлені у досягненні цієї мети, гуртківці проявлять і свою власну ініціативу, що необхідно для виховання творчого початку.

Дитячу ініціативу педагогові слід вчасно помітити і підтримати. Ди­тина побачить результати своєї праці, і це принесе їй велику радість. А педагог при цьому досягне єдності морального і естетичного вихован­ня.

Після детального пояснення і показу чергового завдання, яке повинно викликати у гуртківців яскраві танцювальні враження, педагог зосе­реджує свою увагу на тому, як вони виконують це завдання, як прояв­ляються їхня активність, почуття, мобілізується увага і, особливо, як діти перемагають труднощі при засвоєнні матеріалу. Педагогу треба бути стриманим, тактовним, нічого не нав'язувати і не підказувати їм. Вони повинні вільно проявляти свою ініціативу.

Дитячу активність слід виховувати не поспішаючи, обережно, послі­довно.

Виконуючи завдання педагога, діти повторюють його декілька разів. Їх активність в цей період повинна спрямовуватися на те, щоб із кож­ним повтором краще виконати завдання, виправляючи помилки, на які вказав педагог.  Самостійне вико­нання завдання допомагає краще засвоїти матеріал, сприяє розумовому художньому розвитку, відкриваючи простір творчій ініціативі. І тому одне з головних завдань педагога - зуміти привчити вихованців до  самостійності. Бо людина, що звикла до самостійності, зуміє цікаво організувати   свою роботу, знайти життєву перспективу, виробити характер і яскраву індивідуальність.

Діти з радістю виконують різні доручення, прагнуть зробити навіть більше, ніж від них вимагають. Але допускати цієї стихійності не слід, бо нерідко непосильне завдання, яке бере на себе дитина, може негативно вплинути на її нервову систему. Тому педагогу підбирати і давати завдання слід обережно, враховуючи індивідуальні можливості, особливості нервової системи кожної дитини.

Виховання самостійності слід починати з дуже простого і однакового для всіх завдання, наприклад, самим придумати гру, рух для передачі образу тварини, птаха, ляльки; запам'ятати послідовність рухів; у завданні, етюді, танці знайти рух і образ, відповідні до музики і т. п.

Уважно спостерігаючи за дітьми, педагог виявить, що серед них є сміливі, лідери, вони швидко виконують завдання, а є сором'язливі, і їм на виконання завдання треба більше часу, хоча в потенціалі обидві групи мають однакові можливості. Дітей вразливих, сором'язливих тре­ба «розкривати» поступово, не поспішаючи, без примусу, щоб не завдати їм травми, не викликати почуття невпевненості, думки, що вони гірші від інших. Інакше такі діти замикаються у собі, здібності їхні гальмуються. Ось чому при загальних завданнях педагогові слід орієнтуватись на па­сивніших дітей, а в індивідуальних - виходити з можливостей кож­ного.

Самостійну діяльність можна починати тоді, коли накопичений пев­ний матеріал: запас рухів, умінь, навичок, знань.

З розвитком самостійності дитина утверджує себе як особистість, свідомо бере участь у житті колективу і відповідає за свій колектив.

 Художня діяльність допомагає розкрити обдарованість кожної дитини, створити ідеал, до якого вона прагне. Для цього потрібні чуйність, знання різноманітних методичних прийомів, щоб, виходячи з можливостей кожної дитини, індивідуально застосову­вати саме той прийом, який відповідає особливостям її розвитку і ви­рішенню поставленого завдання.

Педагогіка хореографії виконує не тільки загальноосвітні виховні функції, а й оздоровчі, оскільки здійснює і фізичне виховання. Щоб до­могтися певних результатів, педагог ставить перед дітьми по можливо­сті конкретні завдання, наприклад, виховання вольових якостей шляхом подолання технічних труднощів, зміцнення здоров'я постановкою осанки.

Організація художньої діяльності забезпечується добором методич­них прийомів, що викликають у дітей бажання творчості. 

Керівник хореографічного гуртка БДЮ

Ткаченко Н.В.

Категорія: З досвіду роботи керівника гуртка художньо-естетичного напряму | Додав: Євгешка
Переглядів: 371 | Завантажень: 5 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 3
avatar
0
1 dorann1975 • 00:27, 27.03.2016
avatar
0
2 dorann1975 • 00:27, 27.03.2016
avatar
0
3 dorann1975 • 21:28, 31.03.2016
avatar